Usprkos otežavajućim okolnostima uzrokovanim pandemijom Corona virusa, za što uspješniji početak nove školske godine u sklopu projekta EXERCITATIONE, kojemu je nositelj MARA, 10. i 11. rujna održane su online radionice putem aplikacije Zoom – ˝Profesionalno usmjeravanje učenika˝ završnih razreda Srednje škole fra Andrije Kačića Miošića u Makarskoj.
Učenici koji su sudjelovali na radionicama pohađaju srednjoškolske programe: hotelijersko – turistički tehničar, opća gimnazija i jezična gimnazija, a prijave su vršene temeljem iskaza interesa.
Obje radionice su koncipirane na način da obuhvaćaju relevantne teme koje su važne za donošenje informirane odluke oko nastavka obrazovanja. Teme koje su radionice obuhvaćale odnose se na sljedeće:
- Upoznavanje učenika i prezentacija njihovih obrazovnih planova
- Upoznavanje s razvojnim karakterom karijernog razvoja
- Važnost osobina ličnosti za budući svijet rada
- Važnost intelektualnih osobina za budući svijet rada
- Povezanost profesionalnih interesa s radnim okruženjima
- Važnost radnih vrijednosti za zadovoljstvo poslom
- Pozitivni ishodi kvalitetne samoprocjene i kasnijeg uspjeha u poslu
- Informacije o mogućim studijskim programima u RH i inozemstvu
- Kriteriji za pretraživanje i odabir studijskih programa
- Dodatni izvori informacija vezanih uz donošenje informirane odluke o nastavku obrazovanja
Obje radionice su koncipirane kao interaktivne u kojima su učenici bili uključeni kroz inovativne metode tijekom cijele radionice. Za provedbu radionice je korišten alat ZOOM s kojim su učenici već upoznati uslijed provedbe online nastave putem istog alata.
U svrhu dobivanja povratnih informacija učenika o temama u radionici korišten je interaktivni alat Mentimeter koji omogućuje učenicima da putem svojih mobilnih uređaja u realnom vremenu odgovaraju ne pitanja postavljena u radionici. Alat omogućuje i centralni prikaz rezultata koji je vidljiv svim učenicima.
Dio radionice je bio namijenjen i individualnom procesu mjerenja i istraživanja profesionalnih interesa koji je proveden pomoću Upitnika profesionalnih interesa koji za ovu priliku distribuiran učenicima. Učenici koji su to željeli su dobili direktnu povratnu informaciju od strane voditelja radionice o rezultatima postignutim na upitniku i značenju istih za odabir željenog studijskog programa.
Tijekom obje radionice pohvalan i poticajan je bio angažman učenika koji su spremno odgovarali na pitanja, sudjelovali u raspravi, postavljali dodatna pitanja voditelju radionice i na taj način maksimalno iskoristili vrijeme tijekom svojeg sudjelovanja.
Ovim putem bi se zahvalili na odličnoj suradnji Danijelu Bićaniću (Centar Sirius) koji je s korisnicima projekta od samog početka njegove provedbe kroz razne edukacije i treninge. Uz dobru koordinaciju i miran duh Danijel je dobio velike pohvale za svoj rad i pristup, stoga se nadamo da će se uspješna suradnja nastaviti i u budućim provedbama projektnih aktivnosti.